Aktsiisipoliitika tõttu on Eesti üks vähestest Euroopa riikidest, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil, ütles Eesti Õliühingu juht Toomas Saks.
- Õliühingu esimees Toomas Saks. Foto: Erik Prozes
Toomas Saks vastas täna Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee lugejate küsimustele. Üks küsimus puudutas ka autokütuste hinnaerinevust. „Millal lõpeb ebaterve olukord, et diislikütust müüakse bensiiniga samas hinnas või isegi kallimalt,“ küsis lugeja Marek.
„Tänud hea küsimuse eest. Tõsi on, et Eesti on üks ainukesi riike Euroopas, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil. See olukord lõppeb, kui riik muudab aktsiisi poliitikat. Selgitan: Eestis on kütuse aktsiisid suhteliselt ühtlased - bensiinil on aktsiis 0,423 eur/l ja diislikütusel 0,393 eur/l. Näiteks Soomes on aktsiisid bensiinil 0,624 eur/l ja diislikütusel 0,463 eur/l, ehk aktsiiside vahe on oluliselt suurem. Meil kehtiv ühtlasem aktsiis võimaldab müüa bensiine suhteliselt odavamalt, millest ka olukord, et tanklates on diislikütus kallim kui bensiin,“ vastas Saks.
Ta lisas, et samas ei tohi unustada, et osades Euroopa maades on kehtestatud eraldi maks diiselmootoriga autodele, mis ühtlustab kulutusi.
Loe online-intervjuud Toomas Saksaga
www.logistikauudised.eeSeotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.